9001510532 |
XIX Jornada d'APaMMs: Mirem la geometria de l'entorn! |
2021-2022 |
Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
2/4/2022 - 2/4/2022 (5 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
TecnoCampus Mataró-Maresme |
|
Av. Ernest Lluch, 32 (Mataró)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
15/02/2022 - 02/04/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquesta XIX Jornada d’APaMMs volem treballar la geometria en els espais que ens envolten i aprendre a mirar amb els ulls de la geometria per entendre l’entorn. També volem veure com es treballa a les diferents etapes de l’educació per arribar a poder reflexionar sobre les coincidències, les semblances i la continuïtat d’aquest treball des d’Educació Infantil fins Secundària.
9:00 Rebuda i acreditacions al pati del TecnoCampus de Mataró.
9:15 (Educació Infantil i Primària) Taller a càrrec del grup Àrea: "Passeig marítim, una mirada des de la Geometria)
9:15 (Secundària) Taller a càrrec del Grup Vilatzara: "El pensament geomètric"
13:00 (Tots junts) Què hem fet? Coincidències, aspectes competencials, línia vertical en el treball de la geometria ...
13:30 Cloenda
|
| |
Objectius |
LA GEOMETRIA A QUALSEVOL ETAPA: OBJECTIUS GENERALS
Formulats per Ma. Antònia Canals
1. Construir progressivament el propi esquema mental de l’espai.
2. Reconèixer relacions i fenòmens geomètrics en l’entorn i capacitar-nos per a interpretar millor la natura i l’art, i gaudir-ne.
3. Adquirir un primer domini de tècniques i d’ús d’instruments.
4. Passar de l’espai viscut a l’espai geomètric: organitzar, generalitzar…
5. Combinar nocions i destreses per a resoldre situacions en l’espai.
6. Desenvolupar la imaginació, la creativitat i el gust per la bellesa.
7. Adquirir autonomia personal i estimar més les Matemàtiques.
|
| |
Continguts |
• La geometria, què és i perquè serveix
• L’evolució del pensament geomètric
• Metodologies per al desenvolupament del pensament geomètric
• Seqüències didàctiques: visualització, generalització i modelització
|
| |
Observacions |
Més informació a:
http://apamms.feemcat.org
|
| |
Avaluació |
A partir de l’observació directa del professorat, participar les tasques que es proposaran, mostrant una actitud reflexiva i constructiva.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistir a la jornada
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de matemàtiques
|
| |
E-mail |
apamms@gmail.com
|
| |
|
|